петак, 30. децембар 2011.

...daleko im lepa kuća...

...slika prva...u Moskvi je sad, u skoro deset pre podne, još uvek mrak...idem Šeremetjevom i mislim kako je to možda najorganizovaniji aerodrom kroz koji sam prošla...pasoška kontrola, kolektivno izuvanje, obuvanje kesica, pa skener kao staklena tuš kabina...uđeš, staneš na žute stope a on se okrene oko tebe...and you are free to go...pa radnje, Irish pub, Mamma Russia Pub, ovaj pub, onaj pub......uđem u prvu radnju s parfemima i namirišem se redom...usput gledam u velike staklene sobe sa natpisom Winston Smoking Lounge u kojima se dime oni koji još nisu rekli ne makar toj slabosti, čas geografije sa razglasa... ovo sad moram na ćirilici, ne ide drugačije...Ростов на Дону, Челебињск, Њижњи Новгород, Омск, Казањ, Сочи, Краснодар, Санкт Петерсбург, Тјумењ, Сургут, Минск... a muzička podloga Maroon 5...pa na Gate 53 da sacekam let...
....slika druga... narečeni gejt, sednem da prelistam jutarnja zbivanja u otadžbini...sećate se, net je za dž...sve se diveći Državi koju gledam kroz prozor isključivo na osnovu slike koju vidim u vazdušnoj luci...na jednoj stolici sedim ja, na drugoj mi torba i novi beloruski kaput...i prilazi Rus, visok, smeđ, wannabe frajer....s torbom većom od moje, kaže na ruskom sklonite pinkle da sednem...ja ljubazno kažem al na engleskom, da nemam gde sa stvarima a da okolo ima praznih mesta...on pogleda oko sebe, vidi gomilu kineskih lica koja mu se očito nisu svidela i kaze, i on, na lošem ali engleskom, bahatim tonom, da spustim stvari dole i da baš tu hoće da sedne...ja mirno ustajem, iako mi para izlazi na uši, ustupam mu oba mesta uz osmeh izgovorivši...nadam se da je sad sve ok, if I made your day it is my pleasure than... i sednem preko puta...na ista takva dva mesta... uz njegovo besno fuck off   i ruski dodatak koji nije za prevođenje...
...i pošto od skora često citiram moju požarevačku babu nek bude i sad...džaba im sve i daleko im lepa kuća...i njima...samo su babuške okej...

Нема коментара:

Постави коментар