понедељак, 29. октобар 2012.

Tolerancija ili kad ti sestra nije kurva

Duboka noć, subota na nedelju. Kotrljam se Bulevarom i zagledam izloge. Šal me pomalo grebe oko vrata, toplo je ali nekako ipak za ušuškavanje jer zima miriše sa zapada. Pristižem trojicu momaka u ranim dvadesetim i umesto da me, kao i obično, nervira nedostatak kulture kretanja u urbanim uslovima, ja ih puštam da se šire trotoarom koristeći to kao ispriku da prisluškujem razgovor. Koji teče ovako...

- Brate, moraš da prestaneš da budeš negativan. Brate, stalno nešto kukaš, otkad te znam, već sto godina, od pre četiri, ti samo kukaš. Da nemaš para, da ti ne valja ovo ili ono. Brate, zračis, keve mi. Kako vas ja ne gnjavim?! Mislim, brate ni meni ne ide. Ćale mi je uspešan i keva isto, imaju love i koliko mi daju - meni dosta. Tebi nikad nije, jel tako?! I sestra će mi biti uspešna jednog dana. Ono, lepa je, ne oblači se ko kurva a i nije neka kurva, realno. Dobar je đak, govori jezike, brate, i što sad ja da budem nezadovoljan što nisam kao oni. Ne mogu, brate! I večeras samo kukaš, ne valja ti to, brate, uopšte ti ne valja, gušiš, smaraš a ne mogu da te trpim više, braaaate.

"Brat" ćutećki sluša i u jednom trenutku prekida monolog...

- Jel mogu ja nešto da kažem, brate? Znam šta ti je, brate. Ne mogu da budem srećan zbog večeras. Sedeo je taj tvoj iz osnovne s nama, ti si pričao s njim a ja sam ćutao i kulirao, brate. I Stefan je, isto, brate. Sve vreme sam mislio na nešto drugo, kao da brojim ovce da bih zaspao, brate, da ne mislim na to. Mislio sam na ribe, na pivo a ne na to kako se trpa u bulju, brate. Jesam nešto rek'o - nisam! Jesam ti kenjao - nisam! I to što sam negativan brate, to je moja stvar! I ako to nije tolerancija, onda ne znam, brate, šta je...

Treći u ovoj priči nije progovorio ni reč. Stefan je valjda samo tu da je započnem, jer ne mogu s njim da je zaobiđem. To, i zbog ravnoteže među zvezdama.

I ostavim ih da zamiču pokraj česke ambasade i skrenem u tašmajdanski mrak, odmah iza Jata. Veseleći se tome kako toletancija ipak pronalazi put. Braaaaateeee...

Нема коментара:

Постави коментар